Конспект уроку із зарубіжної літератури із використанням ключових компетентностей за поемою Данте Аліг'єрі "Божественна комедія" на тему "Концепціясвіту й людини. Алегоричний зміст образів та епізодів. Жанрова своєрідність твору"
- знаннях;
- досвіді;
- ціннісних орієнтирах;
- здібностях
Бути компетентним означає вміти мобілізувати власний
творчій потенціал у конкретній життєвій ситуації.
У сьогоднішньому світі,
коли швидким темпом змінюється система
цінностей та світоглядних позицій,
особистість дитини потребує адекватного керівництва і щодо просування до
поставленої мети, і досягнення належного рівня сформованості життєвої
обізнаності.
Особистість не народжується з розвиненою, досконалою
життєвою компетентністю. Розвиток життєвої компетентності людини відбувається
в її онтогенезі, в процесах пізнання, спілкування, діяльності, у відносинах з
іншими людьми, світом. Сукупність цих процесів можна означити поняттям
«життєдіяльність». Поза життєдіяльністю життєву компетентність розвинути не
можна, і вона не потрібна. Це так само стосується життєстійкості та
життєздатності людини.
Життєва компетентність — це
чинник та результат розвитку життєдіяльності особистості. Питання про мету освіти є сьогодні питанням про те, якою
має бути людина майбутнього.
КЛЮЧОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ
УЧНЯ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ
1. Спілкування державною і рідною (у разі
відмінності) мовами.
2.Спілкування іноземними мовами.
3.Математична
грамотність.
4.Компетентності
в природничих науках і технологіях.
5.Інформаційно-цифрова
компетентність.
6.Уміння вчитися впродовж життя.
7.
Соціальні та громадянські компетентності.
8.
Підприємливість.
9.Загальнокультурна
грамотність.
10.Екологічна грамотність і здорове життя.
Ключові компетентності
Спілкування державною мовою
|
тлумачить поняття «автор»,
«читач», «діалог культур», «оригінал», «художній переклад»;
|
Спілкування іноземними
мовами
|
знає вислови зарубіжних
митців про літературу й культуру іноземною мовою (за умови володіння нею);
|
Математична компетентність
|
на підставі прочитаного виокремлює
головну та другорядну інформацію;
|
Інформаційно-цифрова компетентність
|
знає електронні сайти українських бібліотек, використовує їх у процесі
навчання й читання художньої літератури;
створює електронну
продукцію (презентації, буктрейлери тощо) для популяризації улюблених книжок;
|
Уміння вчитися
|
використовуює різні
джерела довідкової інформації (словники, енциклопедію, он-лайн ресурси) для
отримання нових знань;
|
Соціальна та громадянська
компетентності
|
толерантно ставиться до
культурних надбань інших народів;
|
Обізнаність та
самовираження у сфері культури
|
усвідомлює роль художньої
літератури для світового культурного поступу;
|
Екологічна грамотність і
здорове життя
|
Створює обкладинку або
рекламу улюбленого роману, коментує свій задум;
|
Різновиди
діяльності учнів відповідно до ключових наскрізних освітніх компетентностей на
уроках зарубіжної літератури
Компетентності
|
Різновиди діяльності учнів
|
Вимоги, що визначаються компетентностями
|
Можливості, що відкриває компетентнісний підхід
|
Спілкування державною
мовою
|
* Опанування вміння усно й письмово висловлювати власні думки й почуття;
*напісання самостійних творчих робіт різних
жанрів (творів-роздумів, есе, рецензій, розгорнутих письмових коментарів;
* брати участь у спілкуванні (зокрема, у дискусії)
|
*Активізація творчих здібностей;
*уміння тлумачити поняття
|
*Уміння висловлювати свою думку стосовно
проблем, порушених у творах:
|
Спілкування іноземними мовами
|
* Слухання;
*говоріння;
* читання;
*виконання завдань в групах та
парах;
*підготовка повідомлень про
українські переклади творів;
|
*Уміння
посередницької діяльності й міжкультурного спілкування.
|
*Уміння належно розуміти
висловлене іноземною мовою, усно й письмово:
*висловлювати та тлумачити поняття, думки, почуття,
факти й погляди;
*уміння перекладати уривки
творів;
|
Уміння вчитися
впродовж життя
|
*Написання повідомлень, рефератів, самостійних
творчих робіт.
*Виконання випереджальних завдань.
*Участь в організації творчих виставок.
*Робота в Малій академії наук.
*Консультування з питань самоосвіти.
*Інтелектуальні конкурси, ігри, предметні тижні,
які передбачають самостійне опанування певних питань та самоосвітню
діяльність.
*Опанування предмету на високому науковому рівні
викладання.
*Виконання навчальних програм з метою
самоосвіти.
*Розв’язання проблемних ситуацій на основі
сучасного життя.
*Складання й розв’язання тестів, кросвордів
тощо.
*Участь у конкурсах.
*Участь в олімпіадах
|
*Готовність і потреба у творчості;
*уміння побачити та сформулювати проблему;
*активізація творчих здібностей;
*реалізація творчого потенціалу
*уміння здійснювати само оцінювання результатів
власної діяльності;
*уміння читати, використовуючи пошукове та
вибіркове читання
|
*Позитивний вплив освітнього середовища на
розвиток учнів;
*уміння співвідносити об’єкт навчання з власним
досвідом
|
Інформаційно-цифрові
компетентності
|
*Опрацювання додаткової інформації в процесі
опанування знань з предмета.
*Активна співпраця з кабінетом інформатики щодо
використання навчальних програм з предмета.
*Використання складених викладачем таблиць, схем
як джерел інформації та складання власних схем, таблиць, планів опорних
конспектів як результат самостійного опрацювання додаткової інформації.
|
* Уміння здобувати, опрацьовувати й
використовувати інформацію з різних джерел;
*уміння класифікувати документа;
*уміння користуватися новими інформаційними технологіями;
*уміння переробляти інформацію для отримання
певного продукту;
*аналіз та критичне ставлення до інформації
|
*Самостійне опрацювання інформації;
*розуміння й усвідомлення інформації;
*залучення та збагачення власного досвіду;
*мотивація саморозвитку;
*саморозвиток і самоосвіта;
*готовність та потреба навчатися упродовж усього
життя;
*узагальнення власних знань;
*організація власних прийомів навчання;
|
Основні компетентності
в природничих науках і технологіях
|
*Випуск стіннівок, створення інформаційних
сторінок у класних куточках.
|
*Уміння застосовувати науковий
метод; *спостерігати;
*аналізувати,
*збирати дані, , *аналізувати
результати.
|
*саморозвиток і самоосвіта;
*залучення та збагачення власного досвіду.
|
Загальнокультурна грамотність
|
*Віртуальні екскурсії.
*Написання повідомлень, рефератів, самостійних
творчих робіт.
*Проектні роботи.
*Створення творчих рекламних проектів.
*Складання візиток на тему…
|
*Опанування досягнень культури;
*розуміння інших людей, їхньої індивідуальності,
їхніх відмінностей за національними, культурними, релігійними й іншими
ознаками та прийняття цих відмінностей.
|
*Розроблення проектів культурологічної
спрямованості;
*здійснення роботи в команді, забезпечення
взаємодії учнів;
*усвідомлення ролі й впливу навчального предмета
на розвиток культури;
*оцінювання творів літератури та мистецтва;
*уміння спілкуватися усно й письмово рідною та
іноземними мовами;
*уміння презентувати свій продукт;
*адекватне ставлення до критики;
*формування загальнолюдських цінностей.
|
Соціальна та
громадянська
|
*Створення творчих рекламних проектів.
*Створення коміксів.
*Створення буктлерейлерів
*Створення порівняльних таблиць.
|
*Організація власної трудової та підприємницької
діяльності;
*оцінювання власних професійних
можливосте*уміння виявляти негативні соціальні явища;
*толерантне ставлення до культурних надбань
інших народів;
*уміння визначати актуальні проблеми;
|
*Створювати та розв'язувати проблемні ситуації;
* висловлювати власну точку зору щодо
суспільних і моральних питань, вислуховувати думку товариша, узгоджувати їх
та доходити до порозуміння;
*здатність до співпраці, уміння
розв’язувати проблеми в різних життєвих ситуаціях.
|
Екологічна грамотність
і здорове життя
|
*Використання складених викладачем таблиць, схем
як джерел інформації та складання власних схем.
* Створення рекламних проектів.
*Створення ланцюжка подій.
|
*Виявляти ініціативу, логічно обґрунтовувати
власну позицію;
|
*Брати участь в охороні довкілля;
*економічне використання природних ресурсів;
*вести здоровий спосіб життя у фізичній,
соціальній , психічній і духовній сферах;
|
Підприємливість
|
* Створення рекламних проектів.
*Створення коміксів.
* Створення буктлерейлерів
*Складання візиток на тему…
|
*Уміння генерувати нові ідеї й ініціативи та
втілювати їх у життя.
|
*Створювати та розв'язувати проблемні ситуації;
*здатність до співпраці;
*готовність та потреба навчатися упродовж усього
життя.
|
Математична
|
* Створення таблиць.
*Створення ланцюжка подій
|
*Уміння перетворювати інформацію з однієї форми
в іншу-складати схему;
*уміння встановлювати причино-наслідкові зв’язки
між подіями;
|
*готовність та потреба навчатися упродовж усього
життя;
*уміння презентувати свій досвід;
|
не читаємо, краще робити за посиланнями...
ВідповістиВидалити