Ключові компетентності

Конспект уроку із зарубіжної літератури із використанням ключових компетентностей за поемою Данте Аліг'єрі "Божественна комедія" на тему "Концепціясвіту й людини. Алегоричний зміст образів та епізодів. Жанрова своєрідність твору"



Компетентність людини - це загальна життєздатність, що базується на:
  • знаннях;
  • досвіді;
  • ціннісних орієнтирах;
  • здібностях
Бути компетентним означає вміти мо­білізувати власний творчій потенціал у конкретній життєвій ситуації.
               У сьогоднішньому світі, коли швидким  темпом змінюється система цінностей та  світоглядних позицій, особистість дитини потребує адекватного керівництва і щодо просування до поставленої мети, і досягнення належного рівня сформованості життєвої обізнаності.
Особистість не народжується з розви­неною, досконалою життєвою компе­тентністю. Розвиток життєвої ком­петентності людини відбувається в її онтогенезі, в процесах пізнання, спіл­кування, діяльності, у відносинах з ін­шими людьми, світом. Сукупність цих процесів можна означити поняттям «життєдіяльність». Поза життєдіяль­ністю життєву компетентність розви­нути не можна, і вона не потрібна. Це так само стосується життєстійкості та життєздатності людини.
Життєва компетентність — це чинник та результат розвитку життєдіяльності особистості. Питання про мету освіти є сьогодні питанням про те, якою має бути людина майбутнього.
КЛЮЧОВІ КОМПЕТЕНТНОСТІ  УЧНЯ НОВОЇ  УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ

   1. Спілкування державною і рідною (у разі відмінності) мовами.
2.Спілкування іноземними мовами.
3.Математична грамотність.
4.Компетентності в природничих науках і технологіях.
5.Інформаційно-цифрова компетентність.
6.Уміння вчитися впродовж життя.
7. Соціальні та громадянські компетентності.
8. Підприємливість.
9.Загальнокультурна грамотність.
10.Екологічна грамотність і здорове життя.
Ключові компетентності

Спілкування державною мовою

тлумачить поняття «автор», «читач», «діалог культур», «оригінал», «художній переклад»;
Спілкування іноземними мовами

знає вислови зарубіжних митців про літературу й культуру іноземною мовою (за умови володіння нею);
Математична компетентність

на підставі прочитаного виокремлює головну та другорядну інформацію;

Інформаційно-цифрова компетентність

знає електронні сайти українських бібліотек, використовує їх у процесі навчання й читання художньої літератури;
створює електронну продукцію (презентації, буктрейлери тощо) для популяризації улюблених книжок;

Уміння вчитися

використовуює різні джерела довідкової інформації (словники, енциклопедію, он-лайн ресурси) для отримання нових знань;
Соціальна та громадянська компетентності

толерантно ставиться до культурних надбань інших народів;
Обізнаність та самовираження у сфері культури

усвідомлює роль художньої літератури для світового культурного поступу;

Екологічна грамотність і здорове життя

Створює обкладинку або рекламу улюбленого роману, коментує свій задум;

 Різновиди діяльності учнів відповідно до ключових наскрізних освітніх компетентностей на уроках зарубіжної літератури         
Компетентності
Різновиди діяльності учнів
Вимоги, що визначаються компетентностями
Можливості, що відкриває компетентнісний підхід
Спілкування державною мовою
* Опанування вміння усно й письмово висловлювати власні думки й почуття;
*напісання самостійних творчих робіт різних жанрів (творів-роздумів, есе, рецензій, розгорнутих письмових коментарів;
* брати участь у спілкуванні (зокрема, у дискусії)

*Активізація творчих здібностей;
*уміння тлумачити поняття
*Уміння висловлювати свою думку стосовно проблем, порушених у творах:
Спілкування іноземними мовами

* Слухання;
 *говоріння;
* читання;
*виконання завдань в групах та парах;
*підготовка повідомлень про українські переклади творів;

*Уміння посередницької діяльності й міжкультурного спілкування.

*Уміння належно розуміти висловлене інозем­ною мовою, усно й письмово:
*висловлювати та тлу­мачити поняття, думки, почуття, факти й погля­ди;
*уміння перекладати уривки творів;
Уміння вчитися
впродовж життя
*Написання повідомлень, рефератів, самостійних творчих робіт.
*Виконання випереджальних завдань.
*Участь в організації творчих виставок.
*Робота в Малій академії наук.
*Консультування з питань самоосвіти.
*Інтелектуальні конкурси, ігри, предметні тижні, які передбачають самостійне опанування певних питань та самоосвітню діяльність.
*Опанування предмету на високому науковому рівні викладання.
*Виконання навчальних програм з метою самоосвіти.
*Розв’язання проблемних ситуацій на основі сучасного життя.
*Складання й розв’язання тестів, кросвордів тощо.
*Участь у конкурсах.
*Участь в олімпіадах

*Готовність і потреба у творчості;
*уміння побачити та сформулювати проблему;
*активізація творчих здібностей;
*реалізація творчого потенціалу
*уміння здійснювати само оцінювання результатів власної діяльності;
*уміння читати, використовуючи пошукове та вибіркове читання


*Позитивний вплив освітнього середовища на розвиток учнів;
*уміння співвідносити об’єкт навчання з власним досвідом
Інформаційно-цифрові компетентності
*Опрацювання додаткової інформації в процесі опанування знань з предмета.
*Активна співпраця з кабінетом інформатики щодо використання навчальних програм з предмета.
*Використання складених викладачем таблиць, схем як джерел інформації та складання власних схем, таблиць, планів опорних конспектів як результат самостійного опрацювання додаткової інформації.

* Уміння здобувати, опрацьовувати й використовувати інформацію з різних джерел;
*уміння класифікувати документа;
*уміння користуватися новими інформаційними технологіями;
*уміння переробляти інформацію для отримання певного продукту;
*аналіз та критичне ставлення до інформації
*Самостійне опрацювання інформації;
*розуміння й усвідомлення інформації;
*залучення та збагачення  власного досвіду;
*мотивація саморозвитку;
*саморозвиток і самоосвіта;
*готовність та потреба навчатися упродовж усього життя;
*узагальнення власних знань;
*організація власних прийомів навчання;

Основні компетентності
в природничих науках і технологіях

*Випуск стіннівок, створення інформаційних сторінок у класних куточках.
*Уміння застосовувати науковий метод; *спостерігати;
*аналізувати,
*збирати дані, , *аналізувати результати.

*саморозвиток і самоосвіта;
*залучення та збагачення  власного досвіду.

Загальнокультурна грамотність

*Віртуальні екскурсії.
*Написання повідомлень, рефератів, самостійних творчих робіт.
*Проектні роботи.
*Створення творчих рекламних проектів.
*Складання візиток на тему…
*Опанування досягнень культури;
*розуміння інших людей, їхньої індивідуальності, їхніх відмінностей за національними, культурними, релігійними й іншими ознаками та прийняття цих відмінностей.
*Розроблення проектів культурологічної спрямованості;
*здійснення роботи в команді, забезпечення взаємодії учнів;
*усвідомлення ролі й впливу навчального предмета на розвиток культури;
*оцінювання творів літератури та мистецтва;
*уміння спілкуватися усно й письмово рідною та іноземними мовами;
*уміння презентувати свій продукт;
*адекватне ставлення до критики;
*формування загальнолюдських цінностей.
Соціальна та громадянська
*Створення творчих рекламних проектів.
*Створення коміксів.
*Створення буктлерейлерів
*Створення порівняльних таблиць.  
*Організація власної трудової та підприємницької діяльності;
*оцінювання власних професійних можливосте*уміння виявляти негативні соціальні явища;
*толерантне ставлення до культурних надбань інших народів;
*уміння визначати актуальні проблеми;
*Створювати та розв'язувати проблемні ситуації;
* висловлювати власну точку зору щодо суспільних і моральних питань, вислуховувати думку товариша, узгоджувати їх та дохо­дити до порозуміння;
*здатність до співпраці, уміння розв’язувати проблеми в різних життєвих ситуаціях.
Екологічна грамотність і здорове життя
*Використання складених викладачем таблиць, схем як джерел інформації та складання власних схем.
* Створення рекламних проектів.
*Створення ланцюжка подій.

*Виявляти ініціативу, логічно обґрунтовувати власну позицію;
*Брати участь в охороні  довкілля;
*економічне використання природних ресурсів;
*вести здоровий спосіб життя у фізичній, соціальній , психічній і духовній сферах;

Підприємливість
* Створення рекламних проектів.
*Створення коміксів.
* Створення буктлерейлерів  
*Складання візиток на тему…
*Уміння генерувати нові ідеї й ініціативи та втілювати їх у життя.
*Створювати та розв'язувати проблемні ситуації;
*здатність до співпраці;
*готовність та потреба навчатися упродовж усього життя.
Математична
* Створення таблиць.
*Створення ланцюжка подій
*Уміння перетворювати інформацію з однієї форми в іншу-складати схему;
*уміння встановлювати причино-наслідкові зв’язки між подіями;


*готовність та потреба навчатися упродовж усього життя;
*уміння презентувати свій досвід;





1 коментар: